onsdag 15 april 2009

Glada påsken är slut och här har vi rådjur och älg i trädgården....





Ja här är påsken över och ikväll fick två förtjusta hundar besök av inte bara rådjur utan även 2 älgar i trädgården....! Jag borrar i backen för allt vad jag är värd för nu skall hundgården upp! De kommer att få en cirka 500 km stor inhägnad äng att vara på och min fina pappa skall trixa ihop en hundkoja med terrass så de kommer inte att kunna anmäla mig till HRIS (Hundens Rätt I Skogen),trots att jag tar bort möjligheten att kuta i hasorna på älg och allt annat som är kul...

Påsken firades med ett stort gäng goda vänner, barn, skattjakt och gooood mat, tusen tack för det alla ni härliga människor!

Dessutom verkar det som om grundkursen inte riktigt ville ha avslutningsgången igår så kursen kommer att rulla vidare nu i vår. Kul!

Stannade kvar idag på jobbet för att hjälpa en liten italiensk vinthund att få fram sina valpar och det gick fint efter en lång jobbig dag för både matte och vovve.

Då känns det att jobbet jag faktiskt har, är få förunnat, och man känner sig ganska gott tacksam när man tänker på det. Man kan lätt glömma bort detta ibland när man har jobbat så många år som jag nu har gjort. Vi jobbar mycket, hårt och länge, och rik blir man inte i detta yrke, - men vi har ett toppenjobb som jag aldrig skulle vilja byta bort!

Fåglarna kvittrar, sommardäcken är på, och livet känns fint! :)

2 kommentarer:

Cecilia och Skalman sa...

Härligt att du verkar må toppen på landet.

Anonym sa...

Vad härligt det låter alltihop!!

Kram
Solbritt