onsdag 16 september 2009

Grattis till Ditos syrra!

Kompis har en förtjusande dotter som svängde sina lurviga på Sofieros utställning i helgen.

Detta resulterar i ett samtal från Ingela, Tuvas matte, som ringer och tjoar i telefonen och är så mallig att hon kan spricka! Tuva kom på andra plats efter en mycket meriterad gammal tik så den förlusten var inte så hård, och Tuva fick därvid sitt andra Cert! Supergrattis! Tuva är en hejare på mycket, hon har flera 1:a pris i lydnaden också och ett fantastiskt MH där hon fullkomligt regerade! Så matte är stolt och glad och jag som "farmor" är precis lika stolt! Tuva kommer förhoppningsvis att paras med en stilig och trevlig frisk herre och det skall bli kul att bli gammelfarmor! :) Kompis valpar har blivit ett härligt gäng med självsäkra damer och en son som må ha luftbubblor i huvudet men han har ett hjärta av guld så jag kan inte vara mer nöjd över att Kompis och Thilda fick träffas och "kuckilura" för de valpar som blev från min fine Kompis är precis så bra som man kunde hoppas på!

Här har vi ingen falsk blyghet inte, kolla in hans vackra ögon!



Imorgon skall det bli valpföreläsning för Cairngänget och sen skall det hem och packas för de närmsta 6 dagarna sen kommer jag att tillbringa på klickerkurs i Tomelilla för Emma Parson som pratar om hur man klassiskt betingar diverse känslor att förändras till att bli positivare för en till exempel stressad hund. Hon är suverän och hon var en av orsakerna till att jag insåg att mer eller mindre precis vad som helst kan förändras genom positiv förstärkningsträning. Det är med andra ord hennes fel att jag började att utbilda mig till klickertränare.:) Någon sa att jag har "pluggat 100 år av etologi" och det kan jag säga att det hade varit kul.....!

Inga kommentarer: