söndag 8 november 2009

Uppdatering till sist...

Oj oj oj, nu börjar det bli länge emellan inläggen....

Sedan sist har jag varit ute hos frigångarna och pratat om hundars språk och vad man behöver tänka på när många hundar skall umgås utan att det skall bli strul. Det var jättetrevligt och jag är fortfarande helt faschinerad över deras stora gäng och hur trevligt de verkar ha det.

Jag har haft en del kurser och föreläsningar med diverse olika fokus. Det har handlat om kontakt och att försöka att få hundar att inte dra i koppel och annat matnyttigt.

Dessutom var jag i Skara igår på SLU och var lärare i kattens "problembeteenden" på deras distansutbildning i hunden och kattens beteende. Jag blev mycket smickrad och lite nervös när jag plötsligt insåg att jag nu skulle vara högskolestudenters lärare istället för att vara en elev. Men det var mycket trevligt och väldigt intressant att tala inför 40 personer som alla har just etologi som kunskapsområde. Flera mycket bra frågor ställdes och gruppen var väldigt inspirerande i sitt engagemang!Kul!



Idag hade jag mina goda vänner Klara och David här för att planera för ett mycket intressant och roligt (hemligt) projekt som jag inte kan skriva mer om än förrän allt har blivit klart... Ni får tåla er ett tag men om det går i hamn så blir det fantastiskt!!!! Förlåt, det är taskigt att säga a men inte b men jag kan bara inte låta bli....

Imorgon börjar vår 1-års jubileumsvecka och jag skall köra kattföreläsning och sen blir det hundföreläsning på Onsdag. Dessutom kommer nästa helg också att "försvinna" för då skall jag gå på en efterlängtad kurs för Maria Hagström som skall ta upp träningsfokus och hur man lägger upp effektiva träningspass. Superkul!

Vi höres!

1 kommentar:

Ghedoes sa...

Nu blir jag lite avis, jag vill oxå gå kurs om träningsfokus och hur man lägger upp effektiva träningspass! Gud så nyttigt... :-) Hoppas det blir bra!