fredag 4 februari 2011

Gått vårt nattspår!

Har precis kommit in ifrån vår tvärmörka skog. Jag har gått och gnällt på mörkret nu ett bra tag så nu tänkte jag väl "att vad tusan"...

Tog min färskaste älgklöv och knatade ut i morse för att lägga ett svårt, krokigt, och snurrigt blodspår genom vattendrag och annat mysigt. Allt för att ställa till det lite för min svarte herre...;)
Och han fixade det galant!

Han är så himla rolig att jobba med i spåret för han tar det verkligen på allvar. Han kan ibland stanna till för att ta en andningspaus, kisspaus eller för att spana in någonting som är i närheten men det tar max 15 sekunder dom här micropauserna i spåret innan han, helt utan mitt påhejande, tuffar vidare. Det är bara att åka med. Blöt om fötterna, ramlat en gång men i övrigt klarade vi oss helt oskadda båda två. Imorgon får min gamle visa att han är minst lika duktig han...:)

Har ni aldrig provat blodspår så tjatar jag gärna på er tills hundarna har fått testat minst en gång. Dom älskar det, jag lovar!!! :)

Dagens ordspråk: Alla hundar är Ego och dom skäms inte för det!

Inga kommentarer: