fredag 31 juli 2009

Semester, chimpanser, rasspecial och tippex....

Nu har vi haft en vecka semester som mest gått åt till att ta det lite piano och att omgruppera. Vi var iväg på Borås djurpark i Tisdags för att välja ut ett hägn som behöver förbättras för att tillgodoose djurens naturliga behov, skötarnas säkerhet, tillgänglighet för städning och till sist att besökarna kan se djuren ordentligt utan att djurens välfärd kompromissas. Jag och två kursare valde att attackera Aphuset med utehägnader.




Det skall bli roligt! Jag blev dessutom himla sugen på att söka deras tjänst som "Mahut" (elefantskötare) för tjänsten innebär bland annat att träna dom och det vore väl något, träna en 5 ton tung afrikansk elefanttjur! Vilken erfarenhet!


Problemet är att nu drar jag iväg för att åka till Vårgårda där schappespecialen brakar igång i em med lydnadstävling (som jag håller i). Detta har bla annat inneburit att Dito har käkat på en tipexflaska, vilket i sin tur har resulterat i en vit mustasch och vita framtassar.... Jag orkar inte dra hela historien bakom....suck! Nyklippt hos trimmare och så gör han på detta vis en halvtimme innan vi skall åka....

Direkt efter frukosten på söndagen drar jag och Cilla vidare från Vårgårda, via Kungälv för att packa om och sen bär det av ner till Skåne för vi skall på en veckas kurs för hundutbildningsgruppen. Vi skall bo i vårt hus i Göinge och pendla till Alvesta.
Alla skall med, detta är: Dito, Kompis, Ego och Fille så för en stackars toffelmatte innebär detta en sju djäkla massa planering och packning i olika varianter.

Det som ställer till det lite är att jag inte kommer att ha tillgång till internet under dessa dagar så jag har ingen möjlighet att arbeta med mina zoodjur eller svara på mail.. Så ha förtröstan, vi kommer tillbaks tror jag i alla fall... Ha det fint så länge!

Inga kommentarer: