måndag 25 augusti 2008

Tränat med Åsa , jobbat nätter och tittat på hus....

Träffade Ehmo och Åsa i Fredags för att träna. Det gick fint tyckte jag, Dito verkade lite avslagen så han fick mest några korta pass med fokusträning. Det känns lite lurigt i vår bakåtmarch för så fort han fått sin belöning faller han ur och jag tycker det är svårt att få upp en hållbarhet i momentet. Vi har förlängt tiden som han går innan han får sin markör för belöning och det går fint men han är svår att få att studsa tillbaka i fokus så fort han svalt sin korv. Vi skall prova med att faktiskt börja fela honom när han faller ur genom att stanna upp och hålla i halsbandet under en mikropause. Vi får se vad som blir....

Kompis börjar däremot bli klockren i sitt sättande under march! Det är kul, det är nästan så att han går upp i "sitta fint" för att han gör en så go bakåtrörelse.

Rutan vinglar lite grand då vi nu försöker att öka avståndet. Vi kämpar vidare.

Ställande under inkallning går någorlunda och jag kommer inte att kräva tvärnit av honom så jag är nöjd om han stannar av så fort kommandot ges. Sen skall vi ju även lägga på platsläggandet.... nya grejer för oss. Appropå nya grejer måste vi dra igång med vittringsapporteringen snart, för det har vi fortfarande inte börjat med...

Sitter just nu och jobbar tredje natten på raken och känner mig ganska mosig måste jag nog säga. Mina föräldrar hämtade upp mig i förmiddags när jag gått med hundarna efter jobbet. Vi åkte och tittade på 3 olika hus i Alinsås, Lilla Edet och i Kungälv.7 timmar med en härlig picnic i skogen för att hålla mig upprätt.
Huset i Alinsås, = mögel och en massa jobb/pengar.
Lilla Edet = ett gammalt hus ombyggt till en stor plåtlåda...
men.....

huset i Kungälv är härligt! Mycket 70-tal med en stor trädgård, en lada som kan användas för inomhusträning, tillhörande 1 Ha mark,så här kan man även fixa appellplan...! :) Vi får väl se vad som händer i framtiden, vem vet, jag kanske blir en Kungälvstjej? Imorgon skall jag i alla fall sooooova!

Inga kommentarer: