tisdag 11 november 2008

Kunde livet bli bättre...? Jojo då!


Idag på jobbet stod jag och pratade med en ny bekant och vi kom in på hästsnack. Jag berättar att när jag blir stor så vill jag ha en Frieser för dom är ju det härligaste som finns! Stora, mycket motor, håriga fötter och otroligt vackra! Döm om min förvåning då hon bara ler och berättar att hon har en Frieserblandning, ett 1:årigt sto! (Det hör till saken att dessa hästar inte är direkt något man springer på så ofta)Min haka föll i backen! Dessutom hade hon en vännina som varit på en av mina föreläsningar och är nyfiken på klicker! Vi snackade lite till och sen återgick jag att jobba, plötsligt dyker en kvinna in och har ett foto med sig på sin fantastiska totto! En 3årig valack- helt underbar och vi bestämde snabbt att detta måste vi göra! Klicka Frieser så klart!!!!!Gud vad kul! De bor aldeles i närheten av mitt nya hus och jag har på känn att detta kan bli farligt för jag bor ju snart på ett underbart säteri med hästar och skall jag nu umgås med hennes pärla lär jag ju bli ofattbart sugen..... hjälp! Jag håller ju dessutom på att planera att skaffa en musfångare i form av en kissekatt... Hur skall detta sluta?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till allt !! Jag måste erkänna att jag är riktigt avundsjuk på att du ska få umgås med en Frieser ;) Jag vill oxå !! / Alexandra

Anonym sa...

Ha! Vad var det jag sa - snart är du nog hästägare igen!? Men allvarligt talat: spännande med hästklickerträning.

Torun sa...

Får nog hålla med, en frieser - sen är livet komplett:-)
//Torun