måndag 3 november 2008

Tävling på fredag


Jaha, nu är det bara några mörka kvällar kvar till GMBKs tävling. Vi har haft ett suveränt väder hela helgen och kunnat vara ute i timmavis och myst i fulla drag. Vi har även tränat lite i helgen och kört igenom programmet några gånger. Det har funkat fint och Kompis känns på hugget. Dock kan han fortfarande "glömma" att stanna på inkallningen och rutan har han snurrat på någon enstaka gång. Det är då som förgjort att kunna få känna att dessa två moment skall sitta ordentligt. Allt annat käns faktiskt som att han riktigt "kan" men just detta kan jag fortfarande bara hoppas på att det funkar, trots allt jobb. Men hans felprocent har förstås sjunkit drastiskt, det måste ju sägas. Så vi tror och hoppas på att det skall funka denna gång, trots att fröken kommer att vara där, (hon kommer ju inte hinna att se oss för hon skall ju tävla lilla Pi i samma klass som min gamla farbror.)

Idag har jag suttit och ringt runt till alla dem som inte fick plats på mina föreläsningar på invigningen. Om alla kommer har det blivit över 100 personer sammanlagt på de båda föreläsningarna. Kul! Det känns som det blir att köra på och hålla dessa temakvällar med jämna mellanrum. Det kan behövas då nu TV 4+ har dragit igång en svensk variant av en korvgivande, tvångspussande Steve Erwing till hundcoach. Han visade hela svenska folket ikväll hur man brottar ner en hund för att klippa klorna.... Pust och stön, det börjar bli tjatigt med alla dessa karlar som skall brotta ner alla som råkar komma i dess väg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Massor med lycka till på fredag! Tyvärr kommer inte vi. Pi känns inte helt klar. Men du kanske kan lämna min "ruta" på GMBK så kan jag hämta den där på måndag när vi kommer förbi?

Anonym sa...

Jag hoppas att inte för många människor ska köpa kaffe just när det är din tur, för jag tänkte försöka smita ut ur köket och titta på er!
Lycka till!!!