söndag 11 januari 2009

Besöket hos kisse


Ganska gullig....! eller hur?

Jo, mitt besök hos min utvaldes uppfödare gjorde mig bara än mer säker på att jag hittat både rätt ras, katt och uppfödare. Bittan bor på landet med sina tonårsdöttrar, katter och ett gäng islandshästar. Klicka på rubriken så hittar ni deras hemsida om ni skulle känna för att skaffa en egen lurvig kompis...

När man kom in i huset hittade jag hela bebisgänget i badrummet sovandes (golvvärme) :)

...och lite var som såg man självsäkra coola katter som låg och mös i olika ställningar. Den rödes mor, far, moster och mormor fanns ju där för att överbevisa mig på om hur trevliga ungarna kommer att bli. Bebisarna var mysbenägna och var inte sena på att försöka leka lite men tappade ganska ofta fokus och balans medan de försökte se ut som minitigrar när de smög efter leksakerna. Bittan och jag verkar ha en helt överensstämmande syn på katter och det känns som att en bättre uppfödare för mig hade jag nog inte kunnat hitta! Mitt i prick! Hon tyckte att självklart skall katterna få gå ute om man bor så att det känns tryggt och att man har förutsättningarna att ge kisen det bästa av båda världar, dvs smyga smyga i skogen och bästa platsen i soffan när man väljer att komma in genom kattluckan.

Bittan har dessutom en vuxen hona som är ute för omplacering och vi skall prova och se om hon kan tänkas trivas med oss. Tycker hon att det blir för jobbigt med hundar eller med något annat så är det ju inte så långt att flytta hem igen. Vi provar i alla fall. Hon var också väldigt fin så klart så beslutet var inte svårt.

Inga kommentarer: