fredag 4 juli 2008

Tjohoooo!!!! Älskar handelsbanken!

Igår var jag på tivoli! Upp och ner och upp igen...

Har nu väntat i en vecka på mitt lånelöfte från Nordea och till slut ringde dom vid
fyraasnåret. Från att ha berättat att 1,6 miljoner var för dyrt för mig och då sagt att snarare 1 000 000 var mer realistiskt erbjöd dom nu ett lån för 650 000...!

Dom hade beräknat utifrån en grundlön utan mina ob-tilllägg och dessutom vill jag köpa ett gammalt och stort hus vilket skulle kosta mer med renoveringar tror dom. Det hör till saken att en snickare bott i huset i 3 år och renoverat allt som behövs och alla vitvaror, badrum, tak, fasad är högst ett år gammalt. Dessutom finns vedspis, kamin och kakelugnar, så driftskostnaderna är jättelåga.

Det struntade dom helt i...


Helt knäckt försökte jag nu peppa mig inför mitt möte med handelsbanken som var kl 17samma dag. Det var en ren tur att en kollega på jobbet tipsat mig om en kvinna där som är trevlig och seriös.

Klockan halv 6 hade jag ett papper i min hand som säger att jag får låna 995 000 och ett önskande om lycka till med mitt drömhus! Lite skillnad kan man säga! Så nu skall det budas på det stora röda huset! Vuxenpoäng!

Håll nu tummar och tår för detta hus skulle vara som ett paradis för mig och min flock och till och med Fille sköldpadda skall få ett eget växthus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Fan vad bra!! Vi håller alla tummar och tassar här hemma att du får drömhuset! Lyllo i sådana fall, fatta vad voffarna ska gilla sin matte ännu mera då!