fredag 5 september 2008

Här händer det grejer...! Roliga grejer!

En matte som jobbat nätter....
Det var tänkt att jag skulle börja jobba natttjänst heltid som nu i veckan. Detta för att kunna få mer lediga dagar att köra mina beteende och inlärningsbitar vid sidan om djursjukvården.

Jag såg väl inte direkt fram emot att gå själv och skrota runt nattetid men såg ingen annan lösning på det för jag har helt enkelt inte hunnit med att jobba 100% och att ha egen firma + att ha ett eget liv med mina hundar och allt det andra som jag inte hunnit med på riktigt länge... (mina vänner och annat har sen länge fått stryka på foten och det är supertråkigt!)

Men...., för 2 veckor sedan blev jag uppringd av Elisabeth från Smådjursakuten i Kungälv och hon erbjöd mig en dagtjänst på deras nya stora klinik som de håller på att bygga medans jag skriver!

Det är en tjänst som är skräddarsydd för mig med poliklinikjobb där jag träffar alla ägare och deras djur som kommer och vi skall dessutom ha rådgivning och annat gällande beteende på schemalagd tid inkluderat i tjänsten. Det är helt perfekt! Jag är jätteglad och ser med spänning fram emot framtiden!

Detta gör ju dessutom att jag kan leta efter ett hus inom pendlingsavstånd till Kungälv istället för att behöva åka in till Gbg varje dag. Det blir nog mycket lättare att hitta något som passar nu!

Som om inte detta var nog så har jag blivit sponsrad att åka på en 2-dagarskurs för den fantastiska veterinären Sarah Heath som är ordförande för UK:s animal-behaviourists.

Hon har en klinik som enbart arbetar med patienter med beteendeutredningar. Jag var och lyssnade på henne,för flera år sedan, då hon pratade om katter och det var helt fantastiskt! Denna gång kommer hon att fokusera på hunden. Jag har redan 1000 frågor...

Jag åker till Stockholm på Söndag och när jag kommer hem på Tisdag kväll blir det direkt till jobbet från centralen för att jobba en av mina sista nattjourer innan min semester börjar.
Livet är allt ganska snurrigt men faktiskt ganska underbart just nu!

2 kommentarer:

Ingela, Cosby o Wilde sa...

Hej och stort Grattis till en riktig jackpott...erbjuden toppen jobb, som det verkar och sponsrad till en kurs som verkar spännande...du får skriva och berätta när du är tillbaka!! Då e det bara huset som fattas;)men det finns ett talesätt som heter att alla goda ting e tre...så det kanske ordnar sig snart det också! Ha det gott!/Ingela, Cosby o Wilde

Jenny o company sa...

Hej Ingela! Kul att höra av er!
Vi måste träffas o träna ihop nån dag. Hör av dig! Kram!