onsdag 24 september 2008

Tema Dito!

En fin bild Anette har tagit inför Ditos klippning nästa vecka
Mina rara föräldrar har lånat Kompis i några dagar för att leta svamp och göra annat mysigt. Med andra ord har jag bara en svart buse kvar hemma och direkt tänkte jag att nu djäklar!

Äntligen har jag och min härliga väninna Diana kunnat hitta en tid för att fika, snacka strunt och beundra hennes aldeles nya fina gossebebis Ville! Detta innebar att jag och Dito åkte spårvagn för andra gången i hans liv och tog oss in till avenyn. Dito ser ut som om han aldrig har gjort något annat och traskar lugnt och glatt fram i slakt koppel som om det var vardag för honom.... Fiket på Stadsteatern var inte heller något konstigt och han lägger sig direkt till ro under bordet. När vi fikat, sladdrat, och sen efter en promenad upp till Johanneberg för att hämta ytterligare en fin liten son Aaron, så knatade jag och min duktiga vovve vidare ner genom Chalmers skolområde.

Där hittar vi en lång och läskig gallertrappa och när jag vet att en räddningshund testas för just detta, att våga gå upp för en sån, tog vi oss utan problems upp för hela trappan (nästan upp till himlen) :)
Sen på nästa spårvagn ner till nordstan där han fortsätter att glatt trava på vid min sida, fortfarande slakt koppel, rakt igenom hela härligheten, åka lite hissar upp till parkeringshuset, och sen vidare genom en gångtunnel med dragspelare ut till centralstation. Fortfarande så cool och duktig att jag nästan inte kunde tro det! Spårvagnen hem var en baggis och väl hemma var jag nu så stolt över min fina hund att hjärtat nästan ploppar ut! Inte en gång gick han upp i varv eller börjar snurra/skälla eller annat.
Vi har inte varit i närheten av denna sorts miljö sen han gjorde det sist när han var 4 månader men det fanns kvar, ganska fantastiskt faktiskt!

I love You lille luddhuvve!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra! å, det er ikke noe bedre enn når man oppdager enda flere gode sider med hundene sine. Gleder meg til å se den nye sveisen!

Jenny o company sa...

På Tisdag blir min schapendoes en schnauzer! Det skall bli sååå skönt! :) Lycka till i helgen nu ni båda!!!