tisdag 10 februari 2009

Frigångarna

Imorse vaknade man tidigt för att rörmokaren var på väg.. Fortfarande ganska deppig...Därefter bar det iväg till tjörn där jag skulle hålla 2 x föredrag för ett gäng glada människor "Frigångarna" www.sundsbyvanforening.sesom med fokus på hundar har skapat en fantastisk gemenskap där man träffas varje tisdag för att snacka strunt, beundra varandras och sina egna hundar, fika och lyssna på olika hundfolk som kommer och berättar om vad dom gör. Det kan bli ett gäng på upp till 60 personer som har en härlig hundtisdag tillsammans där man går promenader i den fina naturen runt omkring ett fantastiskt vackert säter, Sundsby säteri. Min tjurighet byttes ut mot ett leende så fort jag kom fram för där möttes jag av en charmig herre vid namn Ulf som snabbt tog mig i näven och visade mig runt! Där i parken stod ett stort gäng trevliga människor som hade minst lika många vovvar högt och lågt runt omkring! Har ni en ledig Tisdag så missa inte att åka dit! Det är en upplevelse för både människor och hundar, vilket härligt gäng!!!

Jag hade lyckan att bli inbjuden till detta härliga gäng för att prata om hundars sätt att lära och även för att spräcka myrten om att hundar försöker att ta över hela universom och dominera oss som det påstås i vissa TV- program.... Det var mycket trevligt och jag kommer mer än gärna tillbaks! Tack tusen Ulf för en minnesvärd förmiddag!
Sen var det tillbaks till jobbet och därefter hade jag en privatkund som behövde hjälp med sina två små hundar som inte kom överens. Båda var valpar/tonåringar och jag hoppas att vi kan vända trenden för denna lilla fina familj, vi får lägga lite krut på att ge den minsta lite bättre självförtroende och den lite äldre tonåringen behöver få lite ramar för att inte få fel förväntningar om vad hans kaxiga attityd kan ge för fördelar...
Nu skall vi gå för den sista kissen och sen lägga oss för imorgon är det grundkursens andra omgång och jag är jättenyfiken på att se vad som hänt sen sist. Cecilias hundar fick i läxa att stå på frambenen!
Sov så Gott! Ps, min mail är fortfarande stulen men det finns en chans att jag kan sno tillbaks den så håll tummarna för mig!

Inga kommentarer: