tisdag 23 december 2008

Det bidde inga britter....

Får jag presentera Bonus!
Idag fick jag veta att de fina britterna inte kommer att bo hos oss. Matte kände att omställningen skulle bli för stor med att få gå ute, hundar och allt vad det innebär att bo hos oss. Jag hade bett henne att fundera igenom ärligt om hon trodde att de var tillräckligt framåt och trygga för att klara av omställningen och det var väl det hon blev osäker på. Jag hoppas att de söta björnarna hittar ett bra hem och önskar dem all lycka som går att få tag på!
Med andra ord, nu är det fritt fram för min röda Maine Coon igen och det känns helt rätt det också! Jag var på vippen att faktiskt ta honom ändå, trots britterna för att jag är sååå sugen på honom! Nu slipper jag ju känna att jag får för många katter och kan istället försöka att hitta en härlig kattkompis till honom som också är i samma ålder så att de växer upp tillsammans så som jag vet är det bästa om man vill ha mer än en katt. Hans mamma har precis blivit badad för hon hade den goda smaken att hoppa ner i polkagrissmet som inte var stelnad..... det bådar gott för den genetiska intelligensen....

2 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Vilka fantastiska blåa lite skeliga ögon! Jättevacker liten kisse, klart att han skall flytta hem till dig!

Anonym sa...

Ååååh, så söööt!
Fast Britta och Brutus hade ju varit något det också förstås.
Lycka till att hitta en kompis till den lille -kan bli svårt att toppa generna "jag-badar-i-polkagris-smet" bara...

KRAMAR!
/Anna-Karin, Savannah, Sam, Sture och Snoddas