söndag 14 december 2008

Snuvig........hostig och trött.

Ja, här har det inte skrivits något i veckan.... I tisdags bjöd jobbet på ett fantastiskt julbord på Marstrands Grand och vi åt tills stretchjeansen inte klarade mer...

På onsdagen hade jag ett glatt gäng som började sin klickergrundkurs. Det var en trevlig kväll och jag hoppas att de inte blev aldeles förvirrade av att plötsligt försöka förstå allt detta med att få hunden att arbeta frivilligt utan vår hjälp utan kommandon och signaler. Jag kan minnas hur det kändes för tre år sedan när man tänkte att det här kommer aldrig att gå... men det gör det ju faktiskt! Det är en fantastisk känsla den första gången man ser lampan över hundens huvud tändas då den börjar att fatta att den faktiskt kan påverka oss med sitt eget frivilliga beteende på ett för den positivt sätt! Många frågor hade dom i alla fall och sent blev det.

När jag kom hem insåg jag snabbt att neeeeeej, nu åker vi ner i snuvans värld!

Sen dess har jag legat helt utslagen i min soffa och panikat på hur många saker jag snart måste packa och bära när vi skall flytta. Dessutom har jag snorat, hostat och kraxat mig fram. Mina stackars hundar har haft en kraftigt oinspirerande matte som på sin höjd har hasat runt en timme i skogen och låtit dem roa sig bäst de kan med sina fidokompisar. Ja, ja, det börjar så sakteliga vända nu tror jag.....

Inga kommentarer: