söndag 8 mars 2009

En födelsedagshelg som hette duga!

Jag har ju den goda smaken att fylla år på den internationella kvinnodagen och för en gång skull var jag utan åtaganden hela helgen. Detta gjorde att jag fick tummen ur och ringde mina härliga vänner.

De allra flesta kunde komma, så igår började dagen med att mina fantastiska föräldrar hjälpte mig att ta hand om all ved så att den nu är sågad, buren och staplad på ett mycket proffsigt sätt om jag får säga det själv! Sen började min buckliga grusväg bli invaderad av diverse bilar fyllda med små barn, hundar och härliga människor! Vi åt gott och mös i fulla drag hela dagen, kvällen och även in på natten. 7 vuxna, 3 barn 4 hundar, en kisse och till sist en sköldpadda fick plats i mitt hus! (Bra att veta)

Kisse fick gallras bort för att vara helt säker på att allt skulle gå lugnt till men i övrigt var det en härlig röra! Idag var det frukost och sen promenad med hundar och mattar som stannat över för att sen byta ut de gamla gästerna mot min bror och hans familj. Dessutom kom Elisabeths (min chef,s) dotter Karin och hennes kusin Sofie på besök så katter och hundar fick minst sagt vad dom orkade med och lite till gällande småtjejers framfart! Nyttigt!

Nu är vi ensamma igen och lugnet sprider sig, djur ligger helt utslagna precis överallt där man kan tänkas sätta fötterna och vi är mätta, trötta och mycket nöjda med livet som sådant, våra fina vänner och min härliga familj! Tack för all uppvaktning i helgen!

2 kommentarer:

Torun sa...

Grattis i efterskott! En perfekt dag att fylla år på, women power!

Jag läser din blogg med ett leende, och förstår att livet är rätt OK...
Ha de så bra!

Anonym sa...

Vilken alldeles excellent dag att fylla år på! (Jag med! Tycker jag var lite roligt...) :-)

Vilken toppenfin dag du hade! jag fick jobba bort hela min födelsedag jag... men blommor av herr husse fick jag! ;-)