söndag 1 mars 2009

"Ved-Ragge" och hela min familj har stormat in....!

Dagen började med att min nya kontakt "Ved-Ragge" (som känner "Rör-Göran" )kommer dönandes med 6 kubikmeter bokved! Traktor och stooort släp som lastades av i trädgården. Nu har jag toppklassved som kommer att hålla mig varm i en evighet! Härligt! nu skall det bara bäras, sågas och bäras igen för att sen eldas upp. Min stackars familj som var bjudna på middag fick snällt hjälpa till att påbörja "bära-in-projektet" innan Kungälv godaste fisksoppa serverades med pappas special till efterätt.

Barna var med och igen kände jag mig som Dr Dolittle korsad med Pippi när ungarna rusade runt i huset och vände alla mina djur och grejer upp och ner! Dessutom vände Dito upp och ner på stackars Alva och det gillade hon inte... Hon hoppade upp och ner så roligt och den leken kan ju Dito! Inte populärt....Alva = ledsen.

En gammal bild på Alva när hon var bebis, numera en liten skön tjej som tycker Dito är onödig.

Annars kan man säga att Ego var favoriten och skön som han är satt han i mitten av min stora säng med två sockerstinna småtjejer som hoppar upp och ner allt de kunde, det rörde honom inte i ryggen!

Tack tusen för besöket och för presenterna, vi måste träffas snart igen! En härlig dag!
Ps. Kompis är gladare idag med smärtlindringen och antibiotikans hjälp och Ego har inte bajjat än så vitt jag vet, så vi får väl se...D.s

Inga kommentarer: