fredag 6 mars 2009

En fullrullevecka...

Ja, sen sist har det som vanligt varit rulle! I Onsdags var jag igång från 06,00 till 22,00 med att först åka till Skara, min gamla skola och berätta lite om hur man kan utveckla sig som djursjukvårdare och nischa sig. Det var trevligt och det var en hel del som hade frågor efteråt. Mitt varma råd fick bli att inte vara rädd för att be sin arbetsgivare om att få gå kurser om man är intresserad av något speciellt. alla tjänar ju på detta och det samarbete jag har med min klinik är helt super för alla inblandade!

Efter att ha hämtat hela min armada av olika djur som varit hos föräldrarna, var det att köra en klinikföreläsning för nyblivna hundägare. Jag tyckte själv att det blev en ganska lyxig gratiskväl för de som var där. - En sköterska, en veterinär och en representant från Royal Canin som pratade och visade lite praktiska övningar hur man hanterar sin hund. Trött var man men helt nöjd när man gled till kojs.

Igår var jag tvungen att åka till Götet igen för att trixa med vinden som minst sagt är knökfull av onödiga grejer....jag trixade lite så att jag kunde skjuta problemet in i framtiden en bit.

Min lille sparv till katt har äntlgen börjat att lägga på sig och nu ökar han snabbt i vikt. Härligt!

Ikväll stack båda hundarna efter något och jag var tvungen att med ficklampa gå runt och tuta efter Kompis som helt åker in i en egen värld när han gör sånt här!
Jag måste få upp mina stängsel snarast!

Inga kommentarer: