tisdag 27 maj 2008

Slagsmål.....!

Idag bestämde jag mig för att klippa ner kompis till en slät sommarfrilla. Det gick fint och han ser ut som en prickig vorsteh med lite hack i mustachen.... Så långt allt väl...
Sen mötte vi upp vår vän med en härlig hund, Frasse - airdaleterrier som vi alla känner och älskar! Kompis kanske älskar lite mindre dock då de båda för flera år sedan råkade fastna mellan två eltrådar som gav dom stötar, vilket gjorde att de började slåss i tron på att det var den andre som osakade stötarna!

Sen dess har de umgåtts massor och de brukar vara hövliga mot varann men interagerar inte direkt heller. Idag smällde det dock ordentligt då vi stannade till och pausade vid en sten som alla samlades runt. kompis var där först och när Frasse kom blev han sur. Frasse svarade upp och ett fullt hundslagsmål var igång!!!!!!!! Då jag insåg att kompis hamnat så att han faktiskt satt fast och inte fick luft var jag tvungen att blanda mig i fast jag vet att detta brukar gå åt pipsvängen när man gör det... tack och lov fattade Frasse på något sätt att det var jag som pratade och drog i honom och han vände inte upp mot mig och jag kunde få loss Kompis som nu var helt genomslut och arg...

Jag tror Frasse klarade sig undan ganska bra men kompis har nog en ganska svullen och ond nacke imorgon med tre små hål i.

Lämna av våra fortfarande fina vänner som precis som jag var ganska skärrade, åka till jobbet och tvätta, kolla och ge smärtlindring och antibiotika.

Kompis verkar nu faktiskt helt ok men jag vet ju att såna här sår ofta soppar till sig och behöver dräneras, men just nu hoppas vi på att slippa. Det knastrar under huden dock och det betyder att det finns luft där inne och det betyder att det är en sårficka som kan ställa till det.... vi får be vet att kolla imorgon.
( Ibland är det fint att jobba med det jag gör, alltid tillgång till fin hjälp då man behöver det! )

Annars har jag nu fått tag i min bästis i Sthlm som tjoade när jag skulle komma så det blir kalas! Dessutom har jag världens bästa uppfödare som har lovat att ta mina hundar under helgen! Puss på dig Kim!

Så dagen har gått lite upp och lite ner kan man väl säga...:) + :(

Inga kommentarer: