onsdag 28 maj 2008

Världens Bästa Kompis!


Imorse förstod jag att det nog var lite värre än vi hade hoppats på så jag bad min veterinär Elisabeth att kolla på honom.

Och nog var det så.... han hade en sårficka som var varierande djup, 20 cm lång och 10 cm bred..... där under huden fanns det gott om "guck" och luft så det var ju bara att inse att detta var tvunget att dräneras. Elisabeth tittar på mig och frågar mig om jag tror att han går med på detta med bara lokalbedövning eller om jag vill söva, och vi bestämmer att vi provar och ser vad han går med på.

Nu skall ni sluta läsa om ni är äckelmagade.


Min hund sitter helt still när vi kör igenom en stor peang in igenom hela sårhålan med ett dränrör, skär upp två nya hål med skalpellblad och sätter fast dränet med stygn. Jag tycker själv att jag klarar av det mesta... men svetten bröt ut i pannan på mig där jag stod och berömde min bästa hund som tycker att det är jobbigt, men som sitter helt stilla under hela processen som tog säkert 10 minuter. Lokalbedövning är fantastiskt men min hund är ännu mer fantastisk! Jag älskar honom!!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars liten.... Hoppas nu att såret läker ordentligt.
H D G
//jennie & Co
http://hem.bredband.net/tess2000

Anonym sa...

Oj, stackars Kompis. Hoppas att du menar mm och inte cm...

Jenny o company sa...

Nä, tyvärr pratar vi cm, från skulderbladen hela vägen upp till nacken bakom öronen....så han har halti när vi går ut för varken sele eller halsband fungerar. Men det skall bli bra!

Anonym sa...

Slåssing och hål i hunden! Tok-Kompis och Tokfrans-Frasse!
Nu håller vi tummarna för snabb läkning. Det var väl träning som stod på programmet, inte nån slags rehab :(

Anonym sa...

Inte bara jag som har mördarhundar ser jag ;-) Skämt å sido så håller vi alla tassar och tummar för att din fina kille ska bli frisk och kry fort som bara den!!!!